Home :: Film News :: Find a Birthday :: Dark version :: Persian Weblog :: Forum :: Contact

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰
 
 

فیلم سینمایی "خاموشی دریا" (۱۳۸۲)


فیلم سینمایی "خاموشی دریا" اثری است به کارگردانی وحید موساییان و با بازی مسعود رايگان که در سال ۱۳۸۲ به جمع فیلم های روی پرده سینماهای تهران پيوست.

فیلم سینمایی "خاموشی دریا" یک اثر نیمه مستند است که به زندگی مردی میان سال می پردازد که از افکار و اندیشه هایی خاص برخوردار است. این فیلم در بخش مسابقه پنجاه و دومین دوره جشنواره "مانهایم هایدلبرگ" آلمان شرکت داشته  و موفق به کسب جایزه کلیسای جهانی از پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم "مانهایم هایدلبرگ" آلمان شده است.


در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: سياوش، ايراني‌اي كه سال‌هاست در سوئد مهاجر بوده، يكباره همه‌چيز خود را از دست رفته مي‌بيند و تصميم مي‌گيرد به ايران بازگردد. سرنوشت مبهم‌اش او را به يكي از جزاير آزاد جنوب ايران مي‌كشاند.

جزيره‌اي كه ورود خارجيان به آن آزاد و خروج از آن به قصد ديگر مناطق ايران، مستلزم داشتن ويزاي ايران است. سياوش به جزيره قشم مي‌رود و همه دلتنگي‌هايش خط باريكي از مشكي است در آن سوي آب‌ها.



برخي از عوامل اين فيلم عبارتند از:

بازيگران: مسعود رايگان و  زنده‌ ياد حسين شيدايي
مدير فيلم‌برداري: محمدرضا سكوت‌
آهنگساز: فريدون شهبازيان
تدوين‌گر: نازنين مفخم
صدابردار: مسعود شاهوردي
صداگذار: عباس رستگارپور
تهيه‌كننده: روح‌ا... برادري و بهمن مقصودلو.

نويسندگي فيلم‌نامه و كارگردانی اين فيلم را نيز وحيد موسائيان برعهده داشته است.

«خاموشي دريا» كه محصول سال ۱۳۸۲ است، تاكنون در بيش از ۲۰ جشنواره خارجي از جمله جشنواره «ساندنس» حضور داشته و جوايزي چون جايزه بهترين فيلم و بهترين فيلم‌نامه جشنواره‌ي «دوبرونيك» كرواسي و جايزه كليساي جهاني پنجاه‌ و دومين دوره جشنواره «مانهايم» آلمان شده و فريدون شهبازيان هم براي ساخت موسيقي آن، جايزه بهترين موسيقي جشنواره «آسياپاسيفيك» را گرفته است. همچنين اين فيلم در بيست ‌و دومين جشنواره فيلم فجر نيز حضور داشته است.


Delicious Delicious



 
جستجو
جستجوی فيلم، کارگردان، بازيگر..:

fa en


سايت های سينمايی!
 

Find a birthday!


پيوندها
 
مجله ۲۴
آدم برفی ها
دیتابیس فارسی فیلم های سینمایی
کافه سينما
سينمای ما
سينمای آزاد
 

اخبار روز ايران
[ Yahoo! News Search ]

Search Yahoo! here
 
 [ Yahoo! ]



options