Home :: Film News :: Find a Birthday :: Dark version :: Persian Weblog :: Forum :: Contact

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱
 
 

آیـــا شمـــــــا خـــوشبخت هستید؟

سوالی که مطمئناً همه ما خیلی وقتها به آن فکر می کنیم. اما وقتی یک دوربین روبه روی شما روشن باشد و همسر و خانواده تان هم اطرافتان باشد، بعد کسی بپرسد آیا اززندگی تان راضی هستید، واقعا چه جوابی می توانید بدهید؟


نمایی از فیلم 'آیا شما خوشبختید؟'

علی تمدن کارگردان فیلم 'آیا شما خوشبختید؟' دوربینش را برداشته و شاید در جست وجوی خوشبختی به خانه و خانواده های مختلف رفته وهمین سوال را با آنها در میان گذاشته است. خیلی از آدمها سعی کردند همان جواب قابل انتظار را بدهند:'بله ما خوشبخیم و راضی از زندگی'. ولی دوربین بیرحم تر از این حرف هاست و نشانه ها و تصاویر یا حتی حرکات ماهیچه های صورت دقیق تر حرف می زنند. این فیلم، خط داستانی ندارد. اما پر از داستان است .'آیا شما خوشبخت هستید؟, فیلم بسیار متفاوتی است.



ویژگی فیلم

آنچه که این فیلم را متمایز می کند، ساختار خاص و اجرای زیبایش است. ترکیب بندی بدیع و درعین حال ساده تصاویر و تدوین مناسبش باعث شده که صحنه هایی که ممکن است برای ما خیلی عادی به نظر آید، با یک جابه جایی کوچک تبدیل به تصاویری عمیق و معنا دار شود. سیاه وسفید بودن این فیلم خیلی به انتقال مفاهیم و هماین طور ترکیب بندی کمک کرده است. سابقه علی تمدن در عکاسی به خوبی در این فیلم به کمک کارگردان آمده است و باعث شده تا از سوالی به همین سادگی که البته جوابی بسیار سخت و شاید ناممکن دارد، فیلمی ساخته شود که آدم را به فکر فرو می برد.

 منبع: برنامه آپارات و يوتيوب


Delicious Delicious



 
جستجو
جستجوی فيلم، کارگردان، بازيگر..:

fa en


سايت های سينمايی!
 

Find a birthday!


پيوندها
 
مجله ۲۴
آدم برفی ها
دیتابیس فارسی فیلم های سینمایی
کافه سينما
سينمای ما
سينمای آزاد
 

اخبار روز ايران
[ Yahoo! News Search ]

Search Yahoo! here
 
 [ Yahoo! ]



options