Home :: Film News :: Find a Birthday :: Dark version :: Persian Weblog :: Forum :: Contact

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲
 
 

پوران درخشنده، از فیلمسازان سرشناس سینمای ایران در  مراسم پایانی جشنواره فیلم یاری.آبرو، عامل سکوت دربرابر سوء‌استفاده جنسی از کودکان

گفتگو با پوران درخشنده از حاضران در جشنواره فیلم یاری

پخش شده: ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ از بخش فارسی راديوی بين المللی سوئد

 ”När ingen ser” «آن‌گاه که هیچ‌کس نمی‌بیند» نام فیلمی ست که از اول اکتبر منتشر خواهد شد تا به گونه ای متفاوت با فروش جنسی کودکان و اذیت و آزار آنها مبارزه کند. اذیت و آزار جنسی کودکان در ایران نیز از جمله معضلات مهم جتماعی بوده که گاه خانواده ها از ترس آبروی خود آن را فاش نمی کنند.

پوران درخشنده، فیلمسازسرشناس ساکن ایران نیز که از جمله فیلمسازانی ست که در فیلم های خود به مسائل اجتماعی و دشواری های زندگی مردم می پردازد، انعکاس مسائل آنها از طریق نمایش فیلم را بسیار مهم ارزیابی می کند. او می گوید که به همین دلیل فیلم «هیس دختران فریاد نمی زنند » را ساخته است. این فیلم می کوشد تا ازجمله عمق فاجعه ی سوء استفاده جنسی از کودکان و پی آمدهای روانی و اجتماعی آن را نشان دهد.

گفتگو با پوران درخشنده از حاضران در جشنواره فیلم یاری




پوران درخشنده، از فیلمسازان سرشناس سینمای ایران در  مراسم پایانی
جشنواره فیلم یاری. عکس از بخش فارسی رادیوی بین المللی سوئد

فیلمی که نشان می دهد که قهرمان آن چگونه در کودکی مورد اذیت و آزار جنسی قرار می گیرد و سر انجام در این رابطه قتلی را مرتکب می شود. او به دلیل قانون قصاص به اعدام محکوم می شود، بدون این که به تاثیرات عمق این فاجعه در زندگی او توجه شود. 

پوران درخشنده کارگردان و تهیه کننده ی فیلم «هیس، دختران فریاد نمی زنند» که برای شرکت در فستیوال فیلم یاری به سوئد آمده در گفتگوئی با پژواک،  نقش خانواده و مدرسه را در توجه و اهمیت دادن به سخنان کودکان و تغییر حالت آنها بسیار مهم می خواند. پوران درخشنده می گوید متاسفانه سوء استفادی جنسی در جهان وجود دارد و مبارزه با آن نیاز به تلاش های زیادی دارد.

Lyssna: گفتگو با دو فیلمساز، پوران درخشنده و اولا لمبری

فیلم «هیس، دختران فریاد نمی زنند» علاوه بر اذیت و آزار جنسی کودکان، بی توجهی والدین و مدارس به سخنان و شرایط کودکان و تلخی مجازات قصاص، به موضوع حفظ آبرو در خانواده ها حتا به بهای نابودی فرزندانشان نیز به خوبی می پردازد.

پوران درخشنده در این گفتگو از جمله به برخی از عکس العمل های تماشاچیان درحال دیدن فیلم و یا پس از آن می پردازد. گفتگوی بلندتر با وی به زودی در سایت پژواک قرار داده خواهد شد، همچنین گفتگو با دیگر هنرمندان میهمان سیزدهمین جشنواره ی فیلم یاری.


زينت هاشمی
zinat.hashemi​@sverigesradio.se


Delicious Delicious



 
جستجو
جستجوی فيلم، کارگردان، بازيگر..:

fa en


سايت های سينمايی!
 

Find a birthday!


پيوندها
 
مجله ۲۴
آدم برفی ها
دیتابیس فارسی فیلم های سینمایی
کافه سينما
سينمای ما
سينمای آزاد
 

اخبار روز ايران
[ Yahoo! News Search ]

Search Yahoo! here
 
 [ Yahoo! ]



options