Home :: Film News :: Find a Birthday :: Dark version :: Persian Weblog :: Forum :: Contact

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱
 
 

«من خود آن سیزدهم» جديدترين آلبـوم محسن چاوشی


«تاریک ترین نقطه شب قبل از طلوع خورشید است»


جديدترين آلبوم محسن چاوشی «من خود آن سیزدهم» تا چند روز ديگر در تهران و شهرستان ها منتشر می شود .

«چون ملک ساخته خود را به پر و بال دروغ همــــه دیوند کـــه ابلیس بود مهترشـــــــــان
شیرمردا تــــــو چــه ترسی ز سگ لاغرشان برکش آن تيـغ چــو پولاد و بزن بر سرشان
همـــه قلبند و سیه چون بزنـــی بر سر سنگ هین چرا غره شدستی تو به سیم و زرشــان»


تماشا : آلبوم «من خود آن سیزده ام» محسن چاوشی مدت هاست که به عنوان آلبوم جدید این خواننده معرفی می شود ولی هنوز وارد بازار نشده! گويا نحسی این رقم به جان این خواننده افتاده باشد. این بار دفتر موسیقی در عدم انتشار این آلبوم هیچ نقشی ندارد و جنگ دلال ها باعث شده که این آلبوم به رغم دریافت همه مجوزهای لازم وارد بازار موسیقی کشور نشود.

تیزر رسمی آلبوم "من خود آن سیزدهم"



این آلبوم خاص که در آن از اشعار شعرای قدیمی و کلاسیک ایرانی استفاده شده، چندین و چند بار در بین فعالان بازار موسیقی دست به دست شده و هنوز هم نتوانسته وارد مرحله توزیع و انتشار شود. از تاجر چای گرفته تا صاحبان یک کمپانی جواهرسازی این آلبوم را خریده اند و سپس با قیمت بالاتر آن را به دیگری فروخته اند تا همچنان دوآتشه های آقای خاص در حسرت شنیدن این آلبوم باشند اما گفته می شود در چند روز آينده این آلبوم پس از دو سال بلاتکلیفی در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.

صحبت محسن چاووشی با هوادارانش:

«تاریک ترین نقطه شب قبل از طلوع خورشید است»

همیشه سعی کرده ام بیشتر از آنکه حرف بزنم تلاش کنم و موسیقی ام به جای زبانم با شما سخن بگوید. ولی امروز می خواهم اندکی حرف بزنم و بگویم که هر تلاشی کردم به عشق شما بود . شمایی که در هیچ برهه از زمان مرا تنها نگذاشتید و همیشه حامی و پشتیبان من بوده اید. در سالهایی که گذشت تلخی کشیدم و تلخ خواندم ، عاشق شدم و عاشقانه خواندم ولی هرگز بیهوده نخواندم . چون به احساس شما ایمان داشتم و احترام گذاشتم . چه غرض ورزی هایی که نشد و چه روزهایی که نگذشت.

روزهایی که هر لحظه اش عمری بود. به کرَات از سوی رسانه ها و مطبوعات مورد حمله قرار گرفتم که خوب می دانم هر تحفه ای به دست من رسید از غریبه نبود و دوست دارم دوستانی را که با همین دوستیشان یادم دادند که محکم تر باشم و چه مهربانانی که همیشه یارم بودند و تنهایم نگذاشتند و در نهایت شما که تنها امید من بودید. شبهایم به تاریکی مطلق رسید ولی فهمیدم تاریک ترین نقطه شب قبل از طلوع خورشید است و روشنایی باز هم به دنیای من باز خواهد گشت ولی خوب و بد تلخ و شیرین هر چه بود گذشت تا به امروز رسیدیم
و اما سیزده….

گفتنش مثل هفت شیرین نیست اما آنچه بر من گذشت سیزده بود. تاکنون هر آنچه ساخته ام و خوانده ام عاشقانه های امروز بود ولی اینبار فرصتی دست داد تا به سراغ عاشقانه های دیروز بروم که این سیزده تمامی ندارد. تمام تلاشم را کردم تا لذت ببرید و سیزده نباشید. -- محسن چاوشی

آشنايی با فضای كاری البوم و بررسی لحن و خوانش

سبك اين آلبوم پاپ سنتي (بيشتر پاپ) ميباشد و مشخصا بيش از هر اثر ديگري ميتواند گوياي اين هنر چاوشي باشد.
همانطور كه ميدانيد ملوديهاي تلفيقي و تحرير هاي سنتي محسن چاوشي زبانزد خاص و عام است كسي كه با آشنايي كامل بر اين استعداد ذاتي و تسلط بر حنجره خود آواي هاي عجيب و مناسب با فضاي هر اهنگ را بوجود مي آورد .

شايد كمتر در ميان خوانندگان معاصر كشورمان با چنين پديده اي مواجه باشيم ؛ براي شما نمونه هايي را مياوريم صرفا جهت شناخت آن.
چاوشی این دوران، با همه‌ی فراز و نشیب‌هایش، از جمله نادر هنرمندانی است که می‌تواند برای مردم ایران این دوره، چیزی «روایت» کند. داستانی با آن‌ها در میان بگذارد. از جمله مثلا در ترانه‌ی "پرچم سفید"، از آلبوم "پرچم سفید". قصه‌هایی واقعی در دل‌اش دارد، که از پس این کار بربیاید.



و حالا یکی دو روز مانده به انتشار آلبوم تازه‌اش، «من خود آن سیزدهم»، که در آن اشعاری از مولانا و خیام و وحشی و شهریار، خوانده؛ می‌خواهم شنیدن یک قطعه از این آلبوم تازه را به شما پیشنهاد بدهم. متن‌اش همین سه بیت‌ای است از مولانا، که در ابتدای یادداشت خواندید. قطعه‌ی "سگ لاغر".


Delicious Delicious



 
جستجو
جستجوی فيلم، کارگردان، بازيگر..:

fa en


سايت های سينمايی!
 

Find a birthday!


پيوندها
 
مجله ۲۴
آدم برفی ها
دیتابیس فارسی فیلم های سینمایی
کافه سينما
سينمای ما
سينمای آزاد
 

اخبار روز ايران
[ Yahoo! News Search ]

Search Yahoo! here
 
 [ Yahoo! ]



options