Home :: Film News :: Find a Birthday :: Dark version :: Persian Weblog :: Forum :: Contact

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
 
 

کلاسيک های جشنواره کن ۲۰۱۴

سوفیا لورن و ویتوریو دسیکا، يک ازدواج افسانه ای

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

سوفيــــــا لورن، بازیگر شگفت انگیز ایتالیایی، اين روزها مهمان افتخاری جشنواره فيــــلم کن است.  به همين مناسبت نسخه بازسازی شده ی "ازدواج به سبک ايتاليايی" (۱۹۶۴) شاهکار ويتوريو دسيکا امشب در اين جشنواره به نمايش گذاشته می شود، و پس از آن مطابق برنامه فیلم کوتاه "صدای انسانی" به کارگردانی پسرش، ادواردو پونتی، و با بازی او در نقش اصلی نيز اکران می شود.

سوفيــــــا لورن، بهترین بازیگر زن کن در سال ۱۹۶۱، رئیس هيئت داوران کن در سال ۱۹۶۶ بود و با  هشت فیلم در دسته بندی های مختلف از سال ۱۹۵۵در کن حضور داشته است، و اين همان سالی است که او برای اولین بار در کروست، بلوار معروف کن، ظاهر می شود.

او یکی از افسانه های زنده ی سينماست که همیشه مورد ستايش جشنواره کن بوده است . علاقمندان سينما از سوفيا سيکولونه، نام واقعی او، همواره  به عنوان زنی یاد خواهند کرد که به گونه ای شیطنت آميز در عريانی کامل در مقابل بازيگر بزرگ و توانايی چون مارچلو ماستريانی ظاهر شد، در صحنه ای از فيلم "ديروز، امروز و فردا (۱۹۶۳) به کارگردانی دسيکا; فيلمی که امروز از آن به عنوان فيلم کالت ياد می کنند.



یک سال بعد، سوفیا لورن با کارگردانی مشغول به کار شد که اغلب در فيلمهايش ظاهر ميشد، و باری ديگر با مارچلو ماستريانی در "ازدواج به سبک ایتالیایی" همبازی شد. اين فیلم روايتی  پرتره وار از جامعه ی دهه شصت ایتالیا است، که ضديت مردمش با پیشرفت و رياکاری هايشان را به باد تمسخر می گيرد. سوفیا لورن در اين فيلم در نقش زنی رو سپی به نام فيلومنا مارتورانو ظاهر ميشود، فاحشه ای که توسط مرد ثروتمندی از اهالی ناپل در خیابانها به اين سو و آن سو کشانده می شود. مرد، با بازی مارچلو ماستريانی، که در انتظار مرگی قریب الوقوع است،  از زن جوان می خواهد که با او ازدواج کند . فيلم در فلاش بکی بی وقفه ارتباط ميان اين دو عاشق را به تصوير می کشد.

نسخه بازسازی شده اين فيلم را سينه تکا دی بولونیا برای سرف فیلم و بنیاد تکنی کالر برای میراث سینمايی فراهم ساخته اند ، که در اين ميان از همکاری و کمک مموری سینما و ايماجينه ريتروواتا نيز برخوردار بوده اند. پس از نمايش "ازدواج به سبک ایتالیایی" فيلم "صدای انسانی" به روی پرده خواهد رفت،  یک فیلم کوتاه با الهام از نمايشنامه ای از ژان کوکتو،  که روايتی است از بدبختی ها و مصائب یک زن در شامگاه زندگيش.

سوفیا لورن قرار است فردا چهارشنبه سی و يکم ارديبهشت در ساعت چهار و چهل و پنج دقيقه بعدازظهر، یک کلاس کارشناسی هم به رياست دانیل هیمن روزنامه نگار، در تئاتر بونوئل برگذار کند.

نوشته: Benoit Pavan
ترجمه: علی يوسفی شمالی
از سايت جشنواره فيلم کن
آدرس: http://www.festival-cannes.fr/en/theDailyArticle/61027.html


Delicious Delicious



 
جستجو
جستجوی فيلم، کارگردان، بازيگر..:

fa en


سايت های سينمايی!
 

Find a birthday!


پيوندها
 
مجله ۲۴
آدم برفی ها
دیتابیس فارسی فیلم های سینمایی
کافه سينما
سينمای ما
سينمای آزاد
 

اخبار روز ايران
[ Yahoo! News Search ]

Search Yahoo! here
 
 [ Yahoo! ]



options